Identificació del Certificat de Professionalitat:
Denominació: Activitats de gestió administrativa
Codi: ADGD0308
Família Professional: Administració i gestió
Nivell de qualificació professional: 2
Qualificació professional de referència: ADG308_2 Activitats de gestió administrativa (RD 107/2008 d’1 de febrer).
Estructura i continguts del nostre curs.
El curs d’Activitats de Gestió Administrativa està integrat per 7 Mòduls formatius, cadascun dels quals es compon de diverses Unitats Didàctiques que desenvolupen els continguts especificats en el pla d’estudis del curs.Els set Mòduls Formatius, amb les seves corresponents Unitats Didàctiques, configuren l’itinerari formatiu complet per a l’especialitat professional d’Activitats de Gestió Administrativa.La relació de mòduls i unitats formatives que componen l’itinerari formatiu són:
Mòdul 1: Operacions administratives comercials
Unitat Formativa 1: Atenció al client en el procés comercial
Atenció al client en les operacions de compravenda.
Comunicació d’informació comercial en els processos de compravenda.
Adaptació de la comunicació comercial al telemarketing.
Tramitació en els serveis postvenda.
Unitat Formativa 2: Gestió administrativa del procés comercial
Tramitació administrativa del procediment d’operacions de compravenda convencional.
Aplicació de la normativa mercantil i fiscal vigent en les operacions de compravenda.
Gestió d’estocs i inventaris.
Unitat Formativa 3: Aplicacions informàtiques de la gestió comercial
Tramitació administrativa del procediment d’operacions de compravenda convencional.
Aplicació de la normativa mercantil i fiscal vigent en les operacions de compravenda.
Gestió d’estocs i inventaris.
Mòdul 2: Gestió operativa de tresoreria
Normativa mercantil i fiscal que regula els instruments financers.
Confecció i ocupació de documents de cobrament i pagament en la gestió de tresoreria.
Mètodes bàsics de control de tresoreria.
Operacions de càlcul financer i comercial.
Mòdul 3: Gestió auxiliar de personal
Normativa laboral i d’organització de les relacions laborals en l’empresa.
El contracte de treball.
Retribució salarial i actuació davant la Seguretat Social.
Gestió de Recursos Humans.
Mòdul 4: Registres comptablesPla General de Comptabilitat
Interpretació de la documentació i de la normativa mercantil i comptable.
El patrimoni de l’empresa.
Registres comptables de l’activitat empresarial.
Comptabilitat de l’IVA en els llibres auxiliars.
Unitat Formativa 2: Aplicacions informàtiques de comptabilitat
Programes de comptabilitat.
Registre comptable a través d’aplicacions informàtiques.
Mòdul 5: Enregistrament de dades
Organització i manteniment del lloc de treball i els terminals informàtics en el procés d’enregistrament de dades.
L’actuació personal i professional a l’entorn de treball de l’activitat d’enregistrament de dades.
Aplicació de tècniques mecanográficas en teclats estesos de terminals informàtics.
Aplicació de tècniques mecanográficas en teclats numèrics de terminals informàtics.
Utilització de tècniques de correcció i assegurament de resultats.
Mòdul 6: Gestió d’arxius
Gestió d’arxius públics i privats.
Optimització bàsica d’un sistema d’arxiu electrònic.
Gestió bàsica d’informació en sistemes gestors de bases de dades.
Mòdul 7: Ofimàtica
Informàtica bàsica.
Microsoft Word, Access, Excel, Powerpoint.